Voor de jeugd

Crèche

Tijdens de morgendienst is er een crèche voor alle kinderen die nog niet naar de basisschool gaan. De kinderen worden opgevangen en verzorgd door volwassenen, daarbij geassistenteerd door tieners.

Bijbelklas

Voor kinderen van 4 t/m 11 jaar is er tijdens de morgendienst bijbelklas (kindernevendienst). De kinderen verlaten de kerkzaal vóór de schriftlezing en komen vóór de collecte weer terug. Onder andere bij doopdiensten en in de morgendienst op startzondag wordt zo mogelijk door de bijbelklas een bijdrage verzorgd. In de zomervakantie kan de bijbelklas enkele weken vakantie houden.

Clubs en verenigingen

De clubs en verenigingen van de de Singelkerk worden samen met de Jeruzalemkerk (NGK) en de Jacobikerk en de Nieuwe Kerk (beide PKN) georganiseerd, in het InterKerkelijk Jeugdwerk Utrecht (IKJU).

KidsClub (groep 5 en 6)

De KidsClub is een club voor alle kids vanaf groep 5. Elke veertien dagen is er op vrijdagavond een speciaal programma met spelletjes, creativiteit en een hele hoop gezellige kids en leiding. Tijdens de avonden staat elke keer een ander thema centraal.

RockSolid (groep 7 en 8)

Voor alle kids van groep 7 en 8 is er Rock Solid. Tijdens de club praten we over verhalen uit de Bijbel en wat je daar in je dagelijks leven nog mee kan doen, daarnaast doen we ook veel gekke spellen met elkaar. Bij Rock Solid kun je ook nieuwe vrienden en vriendinnen uit Utrecht leren kennen. Kortom; Rock Solid is een mix van gezelligheid, gekheid en serieuze thema’s en gesprekken.

Kom ook langs! Onze club is om de week op vrijdagavond!

SolidPower (klas 1 en 2)

Solid Power is een gezellige club tieners uit klas 1 en 2. Tijdens onze clubavonden hebben we gesprekken over Bijbelse thema’s en is er veel ruimte voor vragen van de tieners. Natuurlijk worden er ook veel actieve spelletjes gespeeld, films gekeken, gelachen en bovenal veel chips gegeten en cola gedronken.

Solid Power is een goede mix van gezelligheid, vriendschap en goede gesprekken. Onze club is om de week op vrijdagavond. Kom vooral eens langs!

Young (vanaf klas 3 tm 18 jaar)

Young is de club voor alle tieners vanaf klas 3. Elke twee weken komen we samen op zondagavond en starten we met een maaltijd. Het belangrijkste van onze club is dat we elkaar ontmoeten en leren kennen. Naast deze gezelligheid bespreken we ook altijd een thema en de vragen die daarbij naar boven komen. Wil je een keer komen kijken of Young iets voor je is? Check de agenda en kom gerust langs!

Heb jij of hebben je ouders vragen?
Dan kun je terecht bij de jeugdwerker van IKJU: info@ikju.nl.

Commissie StudentenWerk

De voormalige pastorie en de poortwoning aan de Wittevrouwensingel zijn in 2015 verbouwd voor het realiseren van 10 kamers voor studentenhuisvesting.

Een folder over het reguliere studentenwerk is te downloaden op deze website onder “downloads”.

Huisvesting voor studenten

In de voormalige pastorie en in de poortwoning, gelegen aan de Wittevrouwensingel nrs. 31 en 32 bij de kerk, worden 10 kamers verhuurd aan studenten uit binnen- en buitenland. Er komt zo nu en dan een kamer vrij.
Voor meer informatie, zie dit formulier.

Daarnaast onderhoudt onze gemeente contacten met de Stichting Evangelische Huisvesting. Deze stichting beheert een huis voor negen eerstejaars studenten. Kijk voor meer informatie op de de website van de stichting.